6.6.2017

Tiedote: Pelle Peloton kesälomalla – Pop-Tieteen kesäleireillä tehdään keksintöjä, kokeita ja tutkimuksia

Pop-Tieteen kesäleireillä tieteillään hyvässä seurassa. Viidellä teemaleirillä on luvassa tiedekokeita, tutkimuksia, keksintöjä, temppuja, rakentelua ja luonnon ihmeitä. Kaikki leirit ovat täynnä – leiriläisiä on yhteensä 104. Media on tervetullut tutustumaan vähän erilaisiin ja hieman jännittävämpiin lasten kesäleireihin.

Tällä kertaa Pop-Tieteen viisi leiriä ovat kaikki erilaisia ja ohjelmat vaihtelevat teemojen mukaan. Luontoleirillä tutkitaan luontoa ja eläimiä eri tieteenalojen näkökulmasta. Keksintöleiri on suunnattu oman elämänsä Pelle Pelottomille – leirillä tutkitaan erilaisia keksintöjä ja kokeillaan niiden tekemistä itse. Kokeita ja tutkimuksia -leirillä keskitytään kemiallisiin kokeisiin ja fysikaalisiin ilmiöihin. Rakenteluleirillä kantavat rakenteet ja erilaiset laitteet kohtaavat haastajansa. Tiedetemppujen taikaa -leirin päätteeksi pidetään yhteinen tiedeshow.

Sörnäisten Happi-toimintakeskuksessa järjestettävät leirit ovat houkutelleen paljon viime kesän leiriläisiä.

– Moni on ilmoittautunut kahdelle tai jopa kolmelle leirille. Teemoittelu innostaa osallistumaan ja ottamaan selvää monesta aiheesta, kertoo leirien ohjaaja ja Pop-Tieteen puheenjohtaja Otso Helos.

– Pikkutieteilijät tulevat puuhastelemaan ja tutkimaan tieteen ilmiöitä. Vaikka ohjelmassa on toki perinteisempääkin leiriohjelmaa: leikkejä, ulkoilua ja uusiin kavereihin tutustumista.

Tervetuloa ottamaan selvää tiedeleireistä

Media on tervetullut tutustumaan leiripäivään Pop-Tieteen kesäleirille. 7–13-vuotiaiden leirit järjestetään Sörnäisten Happi-toimintakeskuksessa viikoilla 23–26 ja 31, arkipäivinä kello 9–15. Lasten vanhemmilta kysytään luvat kuvaamiseen ja haastatteluun mediavierailuita varten. Mediavierailut onnistuvat 7.–8.6, 12.– 14.6., 20.–21.6. ja 30.6. Kaikki vierailut on sovittava etukäteen.

Pop-Tiede ry

Pop-Tiede on erikoistunut elämykselliseen ja ilmiölähtöiseen luonnontiedeopetukseen. Se lanseerasi uuden Ilmiöpop-koulukiertueen toukokuussa 2017 ja kävi edellisellä Ilmiömäistä!-kiertueella 200 koulussa vuosina 2014–2016.

Lisätiedot ja leirivierailuiden sopimiset

Toiminnanjohtaja Nelli Korpi